پیمان بهعنوان نخستین و بزرگترین ارائهدهنده راهکار پرداخت مستقیم در ایران، در دومین گزارش سالانه خود از عملکرد چشمگیر این راهکار در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
این گزارش نشان میدهد تعداد تراکنشهای موفق پرداخت مستقیم پیمان بیش از دو برابر شده و مبلغ تراکنشها با رشدی ۵۷۰ درصدی، به رقم بیسابقه ۶/۵ همت رسیده است.
در سال ۱۴۰۳، کاربران بیش از ۲ میلیون قرارداد (پیمان) جدید با کسبوکارها ثبت کردند؛ پوشش بانکی پیمان نیز با اضافهشدن بانک سپه به ۱۳ بانک رسید که در مجموع، اکنون شامل ۷۰ درصد کارتهای تراکنشدار کشور میشود.
در قسمت دیگری از این گزارش، به سهم ۰/۷ درصدی تراکنشهای دایرکت دبیت پیمان در مقایسه با تراکنشهای درگاه پرداخت (IPG) شاپرک پرداخته شده است. همچنین تعداد قراردادهای فعال کاربران با کسبوکارها از مرز ۱,۴۰۰,۰۰۰ عدد و شمار کاربران فعال از ۱,۲۰۰,۰۰۰ نفر فراتر رفته است.
گفتنی است مشتریان بانکهای ملت، ملی ایران، قرضالحسنه مهر ایران و سامان فعالترین کاربران از نظر تعداد و مبلغ تراکنشهای ثبتشده بودهاند. از طرف دیگر، کاربران اغلب دایرکت دبیت را در کسبوکارهای تاکسی اینترنتی، صرافیهای رمزارز، اپلیکیشنهای پرداخت و فروشگاههای دانلود اپلیکیشن و بازی، فعال و استفاده کردهاند.
این گزارش میتواند برای مدیران کسبوکار، تحلیلگران بازارهای مالی و علاقهمندان به فینتک، نگاهی دقیق به روند رشد دایرکت دبیت در ایران ارائه دهد. برای مطالعه روی «نسخه دیجیتال گزارش سال ۱۴۰۳ پیمان» کلیک کنید.
