در روزهایی که همه‌ در تلاش‌ایم کیفیت زندگی‌‌مان را بالا ببریم و تا می‌توانیم از خدمات اینترنتی و غیرحضوری استفاده می‌کنیم، گاهی یادمان می‌رود که سرویس اینترنت خانگی و پخش فیلم و سریال، حق اشتراک ماهیانه دارد، صبح‌ها درحا‌لی‌که هنوز ویندوزمان بالا نیامده، مشغول پرداخت کرایه تاکسی اینترنتی‌ایم و منتظر رمز دوم پویاییم، پیامک کاهش اعتبار سیم‌کارت هم در میان انبوه پیامک‌های تبلیغاتی گم شده است و اقساط آخر ماه بیمه ماشین هم از آنچه در آینه می‌بینیم به ما نزدیک‌تر است!
دقیقاً اینجا همان نقطه‌ای بود که ایده‌ای شکل گرفت که چرا نشود فرایندهای طولانی پرداخت تا حد یک کلیک کوتاه‌ شوند و حتی برخی از آن‌ها، خودکار انجام شوند؟

پرداخت مستقیم (Direct debit)

پرداخت مستقیم که در دنیا با نام دایرکت دبیت شناخته می‌شود، راهکار امن بانکی است که در آن مشتریان به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا طبق شرایطی که در قرارداد بین طرفین ذکر می‌شود، پرداخت‌های خرد روزانه مانند سفارش آنلاین غذا و حق اشتراک‌های تکرارشونده مانند اینترنت خانگی، اقساط بیمه و… را انجام دهند. بنابراین دیگر نیازی نیست که کاربران دغدغه پرداخت کرایه تاکسی اینترنتی را داشته باشند و یا بابت فراموشی اقساط وام و شارژ سیم‌کارت اعتباری، نگرانی را تجربه کنند. پرداخت‌ها، منظم و سر وقت انجام خواهند شد و افراد از ابتدای هر ماه می‌دانند که پرداخت‌ها در چه روزی و با چه میزانی انجام خواهند شد.

مسیر پرداخت مستقیم به این شکل است که مشتری در بستری امن به بانک خود طبق توافقی که شامل سقف مبلغ و تعداد تراکنش دلخواه است، این مجوز را می‌دهد تا هزینه‌های مربوط به خدمات یک کسب‌وکار را پرداخت کند. برای مثال کاربر با کارت بانک ملی خود، به اسنپ اجازه می‌دهد که روزانه ۳ تراکنش (۳ سفر) و در مجموع تا سقف ۲۰۰ هزار تومان را فقط با یک کلیک، به‌طور مستقیم پرداخت کند. این ۲۰۰ هزار تومان می‌تواند از یک تا ۳ تراکنش باشد و مجوزی برای پرداخت تراکنش چهارم به بعد و بالاتر از ۲۰۰ هزار تومان وجود ندارد. یا برای پرداخت اقساط ماهانه بیمه ماشین، طبق پیمان کاربر با ازکی، این شرکت هر ماه، درخواست پرداخت قسط را به بانک کاربر می‌فرستد و بانک با مجوزی که مشتری به او داده است، مبلغ مورد نظر را به حساب ازکی واریز می‌کند.
از طرف دیگر، کسب‌وکار آنلاین و اپلیکیشنی که راهکار پرداخت مستقیم را جز روش‌های دریافت هزینه در اختیار کاربرانش قرار داده است، می‌تواند درامد و جریان نقدینگی را به شکل ماهانه و سالانه پیش‌بینی کند و مسیر رشد خود را بهبود دهد.

پیمان؛ نخستین ارائه‌کننده راهکار پرداخت مستقیم در کشور

در پیمان، به دنبال هموارکردن مسیری امن بودیم که در آن فرایند خسته‌کننده پرداخت اینترنتی، کوتاه، راحت و سریع انجام شود و تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید اینترنتی را برای کاربران رقم بزنیم. این ایده، از دل شرکت توسن شکل گرفت که ابتدا تحت عنوان «توسن‌بوم» فعالیت خود را در زمینه پرداخت عوارض آزادراهی آغاز کرد. با راه‌اندازی این سرویس، در سایت nspay، نگاه تعدادی از بانک‌ها به این راهکار جلب شد. سپس در سال ۱۳۹۷، شرکت فرابوم با سهام‌داری مشترک توسن و چند بانک بزرگ کشور شکل گرفت. تمرکز فرابوم روی حوزه بانک‌داری باز بود و در سال ۱۳۹۸ اولین محصول خود را با نام «پیمان» ارائه کرد که خدمات پرداخت مستقیم از حساب بانکی را برای مشتریان بانک‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین فراهم می‌کرد. از اواخر سال ۱۴۰۱ مسیر جدید «پیمان» به‌عنوان یک کسب‌وکار مستقل که به‌طور تخصصی روی «پرداخت مستقیم» تمرکز دارد، شروع شد. در سال ۱۴۰۲، با اضافه‌شدن «گروه مالی آگاه» به‌عنوان سرمایه‌گذار مشترک، شرکتی مستقل تحت عنوان «شرکت پیمان یکتای ماندگار» با نام تجاری «پیمان» تشکیل شد.

شروعی تازه برای پیمان‌

اکنون در دی ماه زمستان ۱۴۰۲، با سه راهکار پرداخت آنی، دوره‌ای و شارژ خودکار به بیش از یک میلیون کاربر فعال در اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین با همراهی نمایندگان فروش خود یعنی بازارپی و وندار خدمات می‌دهیم.
مشتریانِ ۱۳ کارت بانکی می‌توانند با کسب‌وکارهای اسنپ، آسان‌ پرداخت (آپ)، کافه‌بازار، اسنپ‌فود، ایرانسل، تپسی، اسنپ‌پی، ازکی، فیلیمو، نماوا، دیجی‌کالا، دیجی‌پی، دیوار، مبین‌نت و… برای انواع خدمات پرداخت‌ مانند کرایه‌ تاکسی‌های اینترنتی، شارژ سیم‌کارت اعتباری، اقساط وام و بیمه، حق اشتراک سرویس پخش فیلم و سریال، اینترنت خانگی، سفارش آنلاین غذا و… پیمان ببندند و از تجربه پرداخت امن، راحت و سریع، لذت ببرند.

دیروز، امروز و فردای پیمان

در سال‌های قبل زمانی که مسیر ساختن پیمان شروع شد، همکاران ما به‌ دنبال راهی بودند که تجربه‌ پرداخت اینترنتی را ساده‌تر کنند؛ پس به ایده پرداخت مستقیم رسیدند. اکنون ما آمده‌ایم و برای پیمان رویا پرورانده‌ایم که باید تجربه‌ای لذت‌بخش از پرداخت را بسازیم و در بازار پرداخت‌های غیرحضوری در کشور، سهم بزرگی را از آن خود کنیم. می‌خواهیم پیمانی باشیم که راهکارهای جدید پرداخت اینترنتی را زودتر از بقیه ارائه می‌کند و به جامعه در مورد فناوری‌های مالی و امنیت ‌آن‌ها، آگاهی می‌دهد. نهایت تلاش‌مان برای این است که کاربرانی داشته باشیم که برای استفاده از خدمات کسب‌وکارهای آنلاین مختلف، از مسیر کوتاه، امن و راحت پرداخت، لذت می‌برند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =