در خریدهای پرتکرار روزانه، مانند سفارشهای سوپرمارکتی، غذا و اقلام ضروری، سرعت و سهولت پرداخت تأثیر مستقیم بر تجربه کاربری دارد. زمانی که کاربر مجبور باشد در هر خرید اطلاعات کارت را وارد کند، روند خرید کندتر شده و احتمال انصراف افزایش پیدا میکند.
در روشهای پرداخت مبتنی بر حساب بانکی مانند دایرکت دبیت، میتواند این چالش را برطرف کنند. کاربر فقط یکبار اطلاعات هویتی و کارت بانکی خود را احراز میکند و پس از آن، پرداختها بدون نیاز به ورود مکرر اطلاعات کارت و تنها با یک کلیک انجام میشود؛ این قابلیت در خردهفروشیهای آنلاین (Online Retail)، میتواند به یک مزیت رقابتی تبدیل میشود.
چگونگی فعالسازی پرداخت سریع در اسنپ فود
با هدف دسترسی کاربران ایرانی به پرداخت با یک کلیک در اسنپ فود، بهعنوان یکی از بزرگترین خردهفروشیهای کشور، سرویس دایرکت دبیت با مدل Instant Payment در این اپلیکیشن پیادهسازی شده است و «پرداخت سریع (با یک کلیک)» نام دارد.
پرداخت سریع با همکاری فنی و عملیاتی شرکت پیمان و اسنپفود پیادهسازی شده و به کاربران این امکان را فراهم میکند خریدهای روزانه خود را با یک کلیک و بدون نیاز به ورود مکرر اطلاعات کارت انجام دهند.
در ادامه فرآیند فعالسازی و استفاده از «پرداخت سریع اسنپفود» را بهصورت گامبهگام توضیح میدهد.
۱. ورود به بخش حساب من و انتخاب پرداخت سریع
پس از ورود به اپلیکیشن اسنپفود، از نوار پایین روی گزینه «حساب من» کلیک کنید.
در این قسمت، همانند تصویر پایین، گزینه «پرداخت سریع (با یک کلیک)» را انتخاب کنید.
۲. شروع فعالسازی پرداخت سریع در اسنپ فود
در صفحهای که باز میشود، توضیحات مربوط به ویژگیهای «پرداخت سریع» را به شما نمایش میدهد.
برای ادامه، روی دکمه «شروع فعالسازی» بزنید.
در گام بعد، باید کد ملی خود را وارد کنید و سپس از لیست بانکهای موجود، بانکی را که در آن حساب فعال دارید، انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید، برای فعالسازی پرداخت سریع در اسنپ فود باید:
۱. در یکی از بانکهای ملی ایران، ملت، تجارت، سامان، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، کشاورزی، قرضالحسنه مهر ایران، سرمایه، دی، سینا و ایرانزمین حساب بانکی به نام خودتان باشد
۲. شماره موبایلی که در اسنپفود احراز کردهاید باید به همان شماره کارت متصل باشد
۳. حساب بانکی شما نباید از نوع جاری*، بنکارت یا مشترک باشد (توضیح: منظور از حساب جاری، حسابی است که برای آن دستهچک دارید)
۴. موبایلبانک یا اینترنتبانک و رمز دوم ایستای همان حساب ترجیحا فعال باشد
۳. بستن قرارداد با احراز اطلاعات بانکی و هویتی در صفحه OAuth2.0
شما به درگاه امن OAuth2.0 شرکت «پیمان» (همانند تصویر زیر) هدایت میشوید. این مرحله برای احراز هویت شما نزد بانک و اعطای مجوز برداشت انجام میشود.
در بالای صفحه احراز هویت، توضیحات قرارداد پرداخت سریع بین شما و اسنپفود گفته شده است. همچنین در پایین صفحه، راهنما و نکات امنیتی که باید بدانید در اختیار شما قرار دارد تا مطمئن شوید پرداخت سریع در بستر امن بانکی، پیادهسازی شده است.
شماره کارت بانکی متصل به حساب، CVV2 و تاریخ انقضا را وارد کنید. (توجه داشته باشید که اطلاعات همان کارت بانکی را وارد کنید که در ابتدای فعالسازی قرارداد، آن را انتخاب کردهاید)
کد امنیتی را وارد کرده و روی گزینه «دریافت رمز پویا» کلیک کنید.
رمز یکبارمصرف ارسالشده به موبایل خود را همانند تصویر در آخرین مستطیل خالی وارد کنید.
۴. تکمیل فرآیند و فعالسازی پرداخت سریع در اسنپ فود
اگر همه مراحل را در «اسنپ فود» بهدرستی انجام داده باشید، پیامی مبنی بر «عملیات موفق» به شما نمایش داده میشود و بهطور خودکار یا با انتخاب دکمه «بازگشت به اسنپفود»، دوباره به این اپلیکیشن هدایت میشوید.
نحوه استفاده از پرداخت سریع هنگام سفارش در اسنپ فود
همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید، قسمت پرداخت سریع در بخش «حساب من» فعال بوده و سقف مانده روزانه را ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان نشان میدهد.
حال به اسنپ فود بازگردید و سبد خریدتان را از مواردی که نیاز دارید، مانند غذا، اقلام سوپرمارکتی و…، پر کنید و هنگام نهاییسازی سفارش، در بخش روشهای پرداخت، گزینه پرداخت سریع (با یک کلیک) را انتخاب و سپس دکمه سرخابیرنگ پایین سمت چپ را بزنید.
پرداخت بدون ورود مجدد اطلاعات کارت بهطور مستقیم از حساب بانکی انجام میشود و رسید تراکنش و خرید موفق نیز به شما نمایش داده خواهد شد.
لغو پرداخت سریع در اسنپ فود
در صورت تمایل، برای لغو پرداخت سریع در اسنپ فود، اپلیکیشن را باز کنید و وارد بخش «حساب من» شوید.
روی گزینه پرداخت سریع، کلیک کنید.
همانند تصویر پایین، جزئیات قرارداد به شما نمایش داده میشود.
در انتهای صفحه روی دکمه «لغو پرداخت سریع» کلیک و سپس تایید کنید؛ به این ترتیب، قرارداد شما لغو میشود.
پرسشهای متداول «پرداخت سریع اسنپ فود»
۲ حالت وجود دارد:
– اطلاعات کارت بانکی بهدرستی وارد نشده است؛ یکبار دیگر شماره کارت ۱۶ رقمی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را برای اطمینان بررسی کنید.
– همچنین در حال حاضر، برای فعالسازی «پرداخت سریع» در «اسنپ فود» باید در یکی از بانکهای ملی ایران، ملت، تجارت، سامان، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، کشاورزی، قرضالحسنه مهر ایران، سرمایه، دی، سینا و ایران زمین حساب و شماره کارت بانکی به نام خودتان داشته باشید.
پیمان با بانک مورد نظر، طرف قرارداد نیست و شما نمیتوانید با داشتن حساب در این بانک، پرداخت سریع در اسنپ فود را فعال کنید؛ لطفا با کارت بانک دیگری دوباره تلاش کنید.
برای فعالسازی قرارداد پرداخت سریع باید شماره موبایل و کد ملی واردشده با اطلاعات حساب بانکی مطابقت داشته باشد؛ اطمینان حاصل کنید که شماره موبایل واردشده با شماره موبایل احرازشده در بانک و تبدیل یکسان باشد.
اگر پس از پرداخت سریع، با پیام «تراکنش ناموفق» در اسنپ فود مواجه شدید، با پشتیبانی پیمان به شماره تلفن 02191691499 داخلی 1 ارتباط بگیرید.