آموزش فعال‌سازی پرداخت مستقیم تپسی و شارژ خودکار کیف پول

در زمان استفاده از خدمات آنلاین مانند تاکسی اینترنتی، شارژبودن کیف پول یکی از پیش‌نیازهای انجام موفق و سریع سفر است. در صورتی‌که موجودی کیف پول کافی نباشد، کاربر ناچار است ابتدا آن را شارژ کرده و سپس مجدداً فرآیند درخواست سفر را ادامه دهد. این موضوع می‌تواند در برخی موارد باعث ایجاد وقفه در تجربه کاربری شود.

برای ساده‌تر شدن این فرآیند، تپسی قابلیتی به نام پرداخت مستقیم یا شارژ خودکار کیف پول را در اپلیکیشن خود فراهم کرده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند تعیین کنند که هنگام کاهش موجودی کیف پول، شارژ به‌صورت خودکار انجام شود؛ بدون نیاز به ورود مکرر اطلاعات بانکی.

چگونگی فعال‌سازی «پرداخت مستقیم تپسی»

پرداخت مستقیم تپسی همان فناوری دایرکت دبیت است که با روش شارژ خودکار (Threshold Payment) در این اپلیکیشن به‌عنوان یکی از راهکارهای پرداخت خود برای کاربران نهایی، پیاده‌سازی شده است.
با فعال‌سازی پرداخت مستقیم در تپسی، تنها یک‌بار یک قرارداد آنلاین تنظیم می‌کنید و پس از آن، کیف پول حساب کاربری شما بر اساس تنظیماتی که مشخص کرده‌اید، به‌صورت خودکار و بدون نیاز به ورود اطلاعات بانکی شارژ می‌شود.
در ادامه، مراحل فعال‌سازی این راهکار پرداخت را به‌صورت تصویری و مرحله‌به‌مرحله آموزش خواهیم داد.

۱. ورود به پروفایل و بخش کیف پول تپسی

پس از ورود به اپلیکیشن تپسی، از منوی پایین، گزینه «پروفایل» را انتخاب کرده و همانند تصویر وارد بخش «کیف پول» شوید.

مرحله اول فعال‌سازی پرداخت مستقیم تپسی؛ ورود به پروفایل و سپس کیف پول

۲. انتخاب گزینه «فعال‌سازی شارژ خودکار»

در صفحه کیف پول، گزینه «فعال‌سازی شارژ خودکار» را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه، صفحه معرفی پرداخت مستقیم با مزایای آن به شما نمایش داده می‌شود:

  • شارژ خودکار کیف پول تپسی
  • با سقف روزانه ۳ تراکنش ۵۰۰ هزار تومانی
  • امکان غیرفعال‌سازی پرداخت مستقیم در هر زمان
مرحله دوم فعال‌سازی پرداخت مستقیم: انتخاب گزینه شارژ خودکار کیف پول

۳. ثبت اطلاعات فردی

در این مرحله، لازم است مطابق تصویر اطلاعات خود را وارد کنید: شماره تلفن همراه، کد ملی و انتخاب حساب بانکی؛ به یاد داشته باشید که همه اطلاعات خواسته‌شده باید متعلق به یک نفر باشند.
هم‌چنین تنها بانک‌هایی از پرداخت مستقیم پشتیبانی می‌کنند که نام آن‌ها در لیست وجود دارد که شامل بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سامان، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایران، سرمایه، دی، سینا و ایران‌زمین است.
در میان صفحه، ذکرشده است «به محض اینکه اعتبارتان کم‌تر از ۷۰،۰۰۰ تومان شود، حساب شما به‌صورت خودکار و به مقدار ۲۰۰،۰۰۰ تومان شارژ می‌شود؛ همیشه می‌توانید مقدار شارژ خودکار را در تنظیمات تغییر دهید.».
این عدد (۲۰۰،۰۰۰ تومان) پس از فعال‌سازی، امکان ویرایش خواهد داشت که در مراحل بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه»، همانند تصویر پایین وارد درگاه احراز هویت می‌شوید. کد ملی شما به‌صورت ترکیبی از عدد، ستاره و بدون امکان ویرایش در میان صفحه مشخص است؛ لازم است اطلاعات بانکی خود شامل شماره کارت ۱۶ رقمی، CVV2 و تاریخ انقضا را وارد کنید. پس از تایپ عبارت امنیتی، گزینه دریافت رمز پویا را بزنید.
رمز پیامک‌شده را در قسمت مربوطه وارد کنید و در نهایت دکمه سبزرنگ «تایید» را بزنید.

مرحله سوم فعال‌سازی پرداخت مستقیم تپسی: ورود اطلاعات هویتی و بانکی و احراز هویت در درگاه OAuth 2.0

۴. فعال‌سازی موفق پرداخت مستقیم تپسی

پس از تایید اطلاعات مرحله قبل، پیامی با عنوان «ثبت موفق» نمایش داده می‌شود. حالا پرداخت مستقیم  شما فعال است و از این پس، در صورت کاهش موجودی کیف پول تپسی به ۷۰،۰۰۰ تومان، ۲۰۰،۰۰۰ تومان به‌صورت خودکار شارژ می‌شود.

پس از تایید اطلاعات مرحله قبل، پیامی با عنوان «ثبت موفق» نمایش داده می‌شود. حالا پرداخت مستقیم تپسی شما فعال است و از این پس، در صورت کاهش موجودی کیف پول تپسی به ۷۰،۰۰۰ تومان، ۲۰۰،۰۰۰ تومان به‌صورت خودکار شارژ می‌شود.

همان‌طور که در تصویر سمت چپ مشاهده می‌کنید، نمایش نوشته «سقف برداشت ۵۰۰،۰۰۰ هزار تومان»، نشان‌دهنده فعال‌بودن شارژ خودکار کیف پول تپسی شماست.
با کلیک روی شارژ خودکار، می‌توانید به جزئیات قرارداد پرداخت مستقیم خود دسترسی داشته باشید.

فعال‌سازی موفقیت‌آمیز پرداخت‌ مستقیم تپسی

تنظیمات قرارداد پرداخت مستقیم تپسی

در همان ابتدا، با کلیک روی دایره سفیدرنگ می‌توانید قرارداد پرداخت مستقیم را غیرفعال کنید.
در سطوح بعدی، می‌توانید جزئیات قرارداد پرداخت مستقیم خود را با تپسی مشاهده کنید و در صورت تمایل آن‌ها را تغییر دهید.

  • انتخاب بانک
  • تعداد تراکنش مجاز روزانه (یعنی تپسی چند بار در روز مجاز است که کیف پول شما را به‌طور خودکار شارژ کند)
  • سقف هر تراکنش (یعنی سقف هر بار شارژ چه مبلغی است)
  • زمان اتمام قرارداد (به معنای اعتبار قرارداد آنلاین شما با تپسی است)

با کلیک روی علامت مداد، در سمت چپ بالای تصویر می‌توانید همه موارد بالا را مطابق نیازتان تغییر دهید. به یاد داشته باشید که پس از تغییر موارد بالا، باید دوباره مراحل احراز هویت را طی کنید.

در بخش آخر، می‌توانید میزان شارژ خودکار کیف پول پس از رسیدن به حداقل موجودی ۷۰،۰۰۰ تومان را تعیین کنید؛ با کلیک روی «مبلغ شارژ خودکار» عدد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

لغو پرداخت مستقیم تپسی

برای لغو قرارداد پرداخت مستقیم تپسی، کافی است در صفحه ویرایش قرارداد، روی گزینه‌ «حذف قرارداد» در بالای صفحه، سمت چپ، کلیک کنید و پس از تأیید، قرارداد شما حذف خواهد شد.
در نهایت، اگر گزینه «فعال‌سازی شارژ خودکار؛ همیشه موجودی داشته باش» مطابق تصویر زیر در منوی کیف پول نمایش داده شود، به این معناست که فرایند لغو به‌درستی انجام شده است.

پرسش‌های متداول برای «واریز مستقیم نوبیتکس»

۲ حالت وجود دارد:
– اطلاعات کارت بانکی به‌درستی وارد نشده است؛ یک‌بار دیگر شماره کارت ۱۶ رقمی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را برای اطمینان بررسی کنید.

– همچنین در حال حاضر، برای فعال‌سازی «واریز مستقیم» باید در یکی از بانک‌های ملت، تجارت، سامان، پست‌بانک، اقتصاد نوین، کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایران، سرمایه، دی، سینا و ایران زمین حساب و شماره کارت بانکی به نام خودتان داشته باشید.

پیمان با بانک مورد نظر، طرف قرارداد نیست و شما نمی‌توانید با داشتن حساب در این بانک، واریز مستقیم را در نوبیتکس فعال کنید؛ لطفا با کارت بانک دیگری دوباره تلاش کنید.

اگر هنگام فعال‌سازی واریز مستقیم در نوبیتکس با پیام «۲۵ دقیقه» مواجه شدید، باید بدانید که این پیام، خطا نیست، بلکه بخشی از پروتکل امنیتی نوبیتکس است. ممکن است به دلیل نوسان سرعت اینترنت یا مشکلی در صفحه احراز هویت OAuth، فرایند فعال‌سازی متوقف شود. در صورت بستن صفحه و ورود مجدد، این پیام در پنل ظاهر و از شما خواسته می‌شود، ۲۵ دقیقه صبر کنید؛ کافی است پس از این مدت، دوباره مراحل فعال‌سازی واریز مستقیم را از ابتدا انجام دهید.

برای فعال‌سازی قرارداد واریز مستقیم باید شماره موبایل و کد ملی واردشده با اطلاعات حساب بانکی مطابقت داشته باشد؛ اطمینان حاصل کنید که شماره موبایل واردشده با شماره موبایل احرازشده در بانک و نوبیتکس یکسان باشد.

اگر پس از واریز مستقیم، با پیام «تراکنش موفق» در نوبیتکس مواجه شدید، پول از حساب بانکی‌تان کم شد اما کیف پول ریالی شما شارژ نشد، با صفحه پشتیبانی نوبیتکس ارتباط بگیرید.

اگر پس از واریز مستقیم، با پیام «تراکنش ناموفق» در نوبیتکس مواجه شدید، با پشتیبانی پیمان به شماره تلفن 02191691499 داخلی 1 ارتباط بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =