فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل؛ آموزش گام‌به‌گام تصویری

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران ایرانی در بازار پرنوسان رمزارزها، سرعت عمل در خریدوفروش است.
هنگامی‌که بازار دچار نوسانات می‌شود، تأخیر چند دقیقه‌ای در واریز وجه ریالی می‌تواند به معنای ازدست‌دادن یک فرصت سودآور باشد.
به همین دلیل، صرافی‌های رمزارز ایرانی، همواره در تلاش‌اند تا فرآیند واریز ریالی آسان‌تر و سریع‌تری را به کاربران خود ارائه دهند.
دایرکت دبیت (Direct Debit) یک راهکار پرداخت جدید در ایران است که می‌تواند به این نیاز کاربران پاسخ دهد. این سرویس به افراد، این امکان را می‌دهد که با یک‌بار احراز هویت و اعطای مجوز، به کسب‌وکار اجازه دهند در صورت نیاز، مبلغ مورد نظر را به‌طور مستقیم و آنی از حساب بانکی به حساب صرافی واریز کند.
صرافی «تبدیل» با هدف بهبود تجربه کاربری و افزایش سرعت در معاملات، این راهکار پرداخت را با همکاری «پرداخت مستقیم پیمان» در پلتفرم خود پیاده‌سازی کرده و آن را تحت‌عنوان «پرداخت خودکار» در دسترس مشترکین خود قرار داده است. با فعال‌سازی این سرویس، کاربران تبدیل می‌توانند کیف پول ریالی خود را تنها با یک کلیک و بدون نیاز به ورود مکرر اطلاعات کارت بانکی (شامل شماره کارت، CVV2 و…)، در لحظه شارژ کنند.
این راهنما، در ادامه فرآیند فعال‌سازی و استفاده از «پرداخت خودکار صرافی تبدیل» را به‌صورت گام‌به‌گام توضیح می‌دهد.

چگونگی فعال‌سازی پرداخت خودکار در تبدیل

پرداخت خودکار تبدیل، یک قرارداد پرداخت مستقیم (Direct Debit) میان کاربر، کسب‌وکار و بانک است که امکان شارژ آنی کیف پول ریالی را از طریق حساب بانکی شما فراهم می‌کند. این سرویس، سرعت شما را در معاملات بالا می‌برد و باعث می‌شود هیچ فرصتی را در بازار رمزارزها از دست ندهید.

۱. ورود به بخش واریز ریالی و انتخاب روش

پس از ورود به حساب کاربری خود در وب‌سایت یا اپلیکیشن تبدیل، در بخش کیف پول، روی دکمه زردرنگ «واریز» کلیک کنید.
در قسمت مربوط به واریز، «تومان» را به‌عنوان نوع وجه واریزی انتخاب کنید.

مرحله اول فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل، ورود به حساب کاربری و انتخاب گزینه واریز تومانی

۲. تأیید مقدمات و ادامه فعال‌سازی

ابتدا کارت بانکی را که قبلا در تبدیل تعریف کرده‌اید، انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید، برای فعال‌سازی پرداخت خودکار تبدیل باید:

۱. کارتی را انتخاب کنید که به یکی از بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سامان، پست بانک، اقتصاد نوین، کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایران، سرمایه، دی، سینا و ایران‌زمین تعلق داشته و به نام خودتان باشد.

۲. شماره موبایلی که در تبدیل، احراز کرده‌اید باید به همان شماره کارت متصل باشد

۳. حساب بانکی شما نباید از نوع جاری*، بن‌کارت یا مشترک باشد (توضیح: منظور از حساب جاری، حسابی است که برای آن دسته‌چک دارید)

۴. موبایل‌‌بانک یا اینترنت‌بانک و رمز دوم ایستای همان حساب ترجیحا فعال باشد

سپس مبلغ مورد نظر را برای اولین واریز (به‌عنوان مثال: ۶۰,۰۰۰ تومان) در قسمت مربوطه در حساب کاربری تبدیل مشابه تصویر پایین وارد کنید.
در بخش «روش واریز»، گزینه «پرداخت خودکار» را انتخاب کرده و روی دکمه آبی‌رنگ «فعال‌سازی» کلیک کنید.

مرحله دوم فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل، ورود مبلغ و انتخاب گزینه پرداخت خودکار

۳. بررسی و تأیید جزئیات قرارداد

در این مرحله، جزئیات قرارداد پرداخت خودکار به شما نمایش داده می‌شود. این قرارداد شامل مواردی مانند:

سقف مبلغ قرارداد (مثلاً ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان).

حداکثر تعداد تراکنش در ماه (مثلاً ۱۰۰ تراکنش).

تاریخ انقضای مجوز (مدت قرارداد).

پس از بررسی و اطمینان از صحت اطلاعات، روی دکمه آبی رنگ «انتقال به بانک» کلیک کنید تا به درگاه احراز هویت منتقل شوید.

شما به درگاه امن OAuth شرکت «پیمان» (همانند تصویر زیر) هدایت می‌شوید.
این مرحله برای احراز هویت شما نزد بانک و اعطای مجوز برداشت انجام می‌شود.

در این صفحه:

شماره کارت بانکی متصل به حساب، CVV2 و تاریخ انقضا را وارد کنید. (توجه داشته باشید که اطلاعات همان کارتی را وارد کنید که در ابتدای فعال‌سازی قرارداد، آن را انتخاب کرده‌اید)

کد امنیتی را وارد کرده و روی گزینه «دریافت رمز پویا» کلیک کنید.

رمز یک‌بارمصرف ارسال‌شده به موبایل خود را همانند تصویر در آخرین بلوک خالی وارد کنید.

مرحله سوم فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل، تایید جزئیات قرارداد پرداخت خودکار و انتقال به صفحه احراز اطلاعات هویتی و بانکی

۴. فعال‌سازی موفقیت‌آمیز پرداخت خودکار در تبدیل

اگر همه مراحل را در «تبدیل» به‌درستی انجام داده باشید، پیامی مبنی بر «فعال‌سازی موفق» قرارداد پرداخت خودکار در این صرافی به شما نمایش داده می‌شود.
اکنون قرارداد شما فعال شده است و می‌توانید به‌راحتی از سرویس پرداخت خودکار استفاده کنید.

برای بازگشت به صفحه واریز تبدیل، روی دکمه «متوجه شدم» کلیک کنید.

همانند تصویر، به صفحه واریز منتقل می‌شوید.

مبلغ مورد نظر را وارد کنید.  روش «پرداخت خودکار» را انتخاب و روی گزینه «پرداخت نهایی» کلیک کنید.

مرحله چهارم فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل، فعال‌سازی موفقیت‌آمیز پرداخت خودکار در تبدیل و ورود مبلغ مورد نظر برای شارژ کیف پول ریالی

همانند تصویر پایین، پیامی به شما نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه، روی دکمه آبی‌رنگ «تایید و ادامه» کلیک کنید.

درخواست واریز به روش پرداخت خودکار در تبدیل ثبت می‌شود. روی بازگشت به کیف پول کلیک کنید؛ لحظاتی بعد، کیف پول ریالی‌تان شارژ می‌شود.

مرحله پنجم فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل، تاییدات لازم برای شارژ کیف پول ریالی

لغو قرارداد پرداخت خودکار در تبدیل

هر زمان که نیاز داشتید، می‌توانید مجوز پرداخت خودکار خود را در تبدیل لغو کنید؛ برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

وارد داشبورد حساب کاربری خود در صرافی تبدیل شوید.

از منوی بالا، سمت چپ، نماد آدمک را انتخاب کنید.

حالا روی گزینه «تنظیمات» کلیک کنید.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اطلاعات بانکی کاربر شامل شماره کارت و شبای حساب سامان در تبدیل تعریف شده است.

برای لغو قرارداد پرداخت خودکار تبدیل، روی نماد سه‌نقطه در کنار شماره کارت کلیک کرده تا پنجره‌ای مانند تصویر پایین برای شما باز شود.

مرحله ششم فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل، آموزش لغو قرارداد پرداخت خودکار در تبدیل (۱)

همان‌طور که می‌بینید قرارداد پرداخت خودکار برای کاربر در صرافی تبدیل فعال است. روی گزینه «غیرفعال‌کردن» کلیک و «بله، ادامه» را انتخاب کنید تا قرارداد لغو شود.

در انتها، پیام «مجوز شما با موفقیت لغو شد» در بالای صفحه، همانند تصویر پایین به شما نمایش داده می‌شود.

مرحله ششم فعال‌سازی پرداخت خودکار در صرافی تبدیل، آموزش لغو قرارداد پرداخت خودکار در تبدیل (۲)

پرسش‌های متداول برای «پرداخت خودکار تبدیل»

۲ حالت وجود دارد:
– اطلاعات کارت بانکی به‌درستی وارد نشده است؛ یک‌بار دیگر شماره کارت ۱۶ رقمی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را برای اطمینان بررسی کنید.

– همچنین در حال حاضر، برای فعال‌سازی «پرداخت خودکار» در «تبدیل» باید در یکی از بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سامان، پست‌ بانک ایران، اقتصاد نوین، کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایران، سرمایه، دی، سینا و ایران زمین حساب و شماره کارت بانکی به نام خودتان داشته باشید.

پیمان با بانک مورد نظر، طرف قرارداد نیست و شما نمی‌توانید با داشتن حساب در این بانک، پرداخت خودکار در تبدیل را فعال کنید؛ لطفا با کارت بانک دیگری دوباره تلاش کنید.

برای فعال‌سازی قرارداد پرداخت خودکار باید شماره موبایل و کد ملی واردشده با اطلاعات حساب بانکی مطابقت داشته باشد؛ اطمینان حاصل کنید که شماره موبایل واردشده با شماره موبایل احرازشده در بانک و تبدیل یکسان باشد.

اگر پس از پرداخت خودکار، با پیام «تراکنش موفق» در تبدیل مواجه شدید، پول از حساب بانکی‌تان کم شد اما کیف پول ریالی شما شارژ نشد، با «پشتیبانی تبدیل» ارتباط بگیرید.

اگر پس از پرداخت خودکار، با پیام «تراکنش ناموفق» در تبدیل مواجه شدید، با پشتیبانی پیمان به شماره تلفن 02191691499 داخلی 1 ارتباط بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 16 =