راهنمای پرداخت دیوار از طریق درگاه بازارپی

دیوار، یکی از پلتفرم‌های خریدوفروش آنلاین در ایران است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا آگهی‌های خود را برای فروش محصولات، خدمات و املاک منتشر کنند. این پلتفرم با داشتن دسته‌بندی‌های متنوع، نیازهای مختلف کاربران را پوشش می‌دهد و به یکی از ابزارهای اصلی در معاملات آنلاین در ایران تبدیل شده است. علاوه بر ارائه امکانات ویژه برای فروشندگان و خریداران، دیوار به دلیل توجه به تجربه کاربری، روش‌های پرداخت متنوعی را ارائه می‌دهد. یکی از این روش‌ها، فعال‌سازی سرویس دایرکت دبیت (Direct Debit) است که از طریق بازارپی با عنوان «پرداخت آنلاین» در دیوار امکان‌پذیر است. با استفاده از این راهکار، پرداخت هزینه آگهی‌ها به‌راحتی و بدون نیاز به واردکردن مکرر اطلاعات بانکی، انجام می‌شود.

پرداخت مستقیم (Direct Debit) در دیوار چیست؟

پرداخت مستقیم دیوار که با استفاده از درگاه آنلاین بازارپی در دسترس کاربران قرار دارد، در واقع یکی از مدل‌های فناوری مالی دایرکت دبیت است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های خرید آگهی و خدمات درون‌برنامه‌ای را به‌سادگی و تنها با یک کلیک پرداخت کنند. به بیان دیگر، کاربران پس از یک‌بار فعال‌سازی و صدور مجوز، می‌توانند تراکنش‌های خود را مستقیم از حساب بانکی خود انجام دهند، بدون اینکه نیاز به واردکردن مجدد اطلاعات کارت بانکی داشته باشند.
همان‌طور که گفتیم این راهکار پرداخت در اپلیکیشن دیوار، از طریق درگاه آنلاین بازارپی در اختیار کاربران قرار دارد، اما با توجه به اینکه نام «پرداخت مستقیم» یا «دایرکت دبیت» در روش‌های مختلف پرداخت دیوار عنوان نشده است، ممکن است برای برخی کاربران این اصطلاحات ناآشنا باشد.

چگونگی فعال‌سازی پرداخت مستقیم در اپلیکیشن دیوار

وارد برنامه دیوار شوید و مراحل ثبت آگهی را مطابق روال ادامه دهید. سپس گزینه پرداخت را بزنید تا به انواع روش‌های پرداخت دسترسی پیدا کنید. 

مرحله اول فعال‌سازی پرداخت مستقیم در دیوار: ثبت آگهی در دیوار و انتخاب دکمه پرداخت

۱. انتخاب گزینه «پرداخت آنلاین» درگاه بازارپی

در صفحه پرداخت آگهی در دیوار، راهکارهای متنوعی از جمله پرداخت آنلاین درگاه بازارپی ( یا همان دایرکت دبیتدرگاه پرداخت اینترنتی، کیف پول و… وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توانید بنا به راحتی خودتان، یکی را انتخاب کنید. برای فعال‌سازی پرداخت با یک کلیک، مطابق تصویر، روی دکمه «پرداخت آنلاین؛ درگاه بازارپی» کلیک کنید.

۲. انتخاب گزینه «پرداخت آنلاین» درگاه بازارپی در اپلیکیشن دیوار برای فعال‌سازی دایرکت دبیت

۲. انتخاب گزینه «پرداخت مستقیم» در درگاه بازارپی

همانند تصویر زیر، وارد درگاه بازارپی شده و دو گزینه پرداخت در برابر شما قرار دارد. «پرداخت مستقیم» را انتخاب و سپس روی گزینه «فعال‌سازی» کلیک کنید. صفحه‌ای برای معرفی این راهکار پرداخت به همراه مزایای آن به شما نمایش داده می‌شود.
پس از مطالعه، روی دکمه بنفش‌رنگ «شروع فعال‌سازی» کلیک کنید.

انتخاب گزینه پرداخت مستقیم در درگاه بازارپی

۳. ثبت کد ملی و انتخاب بانک در بازارپی

در این مرحله، همانند تصویر لازم است ابتدا کد ملی خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید که کد ملی و شماره تلفن همراه باید متعلق به یک شخص باشند. دکمه بنفش‌رنگ ثبت کد ملی را بزنید. در مرحله بعد به فهرست بانک‌ها دسترسی خواهید داشت. در حال حاضر، سرویس دایرکت دبیت در بازارپی برای بانک‌های ملت، ملی ایران، کشاورزی، تجارت، سامان، قرض‌الحسنه مهر ایران، اقتصاد نوین، پست‌بانک ایران، سینا، ایران‌ زمین، دی و سرمایه فعال است. از بین فهرست موجود، بانکی را انتخاب کنید که در آن حساب دارید. سپس دکمه «ورود به صفحه بانک» را انتخاب کنید.

ثبت کد ملی و انتخاب بانک برای فعال‌سازی پرداخت مستقیم بازارپی

۴. ورود به مرحله احراز اطلاعات بانکی و هویتی

در این مرحله، نیاز است که احراز اطلاعات هویتی و بانکی شما انجام شود. وارد صفحه‌ای مشابه درگاه اینترنتی (همانند تصویر زیر) خواهید شد.
در این درگاه، کد ملی شما میان صفحه، به‌صورت ترکیبی از عدد و ستاره که غیرقابل ویرایش است، دیده می‌شود.
اطلاعات خواسته‌شده مانند شماره کارت بانکی، CVV2، تاریخ انقضا و کد امنیتی را وارد کنید. به یاد داشته باشید که کارت بانکی، کد ملی و شماره موبایل شما همه و همه باید متعلق به یک نفر باشد.
یک‌بار دیگر درستی اطلاعات کارت بانکی را مرور و سپس روی دکمه «دریافت رمز پویا» کلیک کنید.
رمز پیامک‌شده را در قسمت خالی مربوطه وارد کنید و در نهایت دکمه سبزرنگ «تایید» را بزنید.
در کمتر از چند ثانیه، پیام «پرداخت مستقیم با موفقیت فعال شد» به همراه تاریخ اعتبار قرارداد مطابق تصویر به شما نمایش داده خواهد شد.

ورود به مرحله احراز اطلاعات بانکی و هویتی در درگاه Oauth2.0 و دریافت پیام فعال‌سازی موفقیت‌آمیز پرداخت مستقیم

۵. پرداخت هزینه آگهی دیوار با یک کلیک

پس از فعال‌سازی موفقیت‌آمیز پرداخت مستقیم، به صفحه‌ پایین منتقل می‌شوید. همان‌طور که به یاد دارید، هزینه آگهی در دیوار، ۲۳۹،۰۰۰ تومان بود. برای پرداخت آن، کافی است دکمه بنفش‌رنگ «پرداخت» پایین سمت چپ را بزنید تا هزینه، مستقیم از حساب‌تان واریز شود.
به یاد داشته باشید، از این پس به مدت یک‌سال، می‌توانید با استفاده از راهکار پرداخت مستقیم، هزینه آگهی‌های خود در دیوار را فقط با یک کلیک پرداخت کنید. کافی‌ست هنگام پرداخت، گزینه «پرداخت آنلاین؛ درگاه بازارپی» را انتخاب کنید.

پرداخت هزینه آگهی دیوار با پرداخت مستقیم در بازارپی فقط با یک کلیک

لغو پرداخت مستقیم در اپلیکیشن دیوار

لغو قرارداد پرداخت مستقیم داخل اپلیکیشن دیوار امکان‌پذیر نیست و به ۲ روش دیگر می‌توانید اقدام کنید.
روش اول: از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳، با پشتیبانی «کافه‌بازار» تماس بگیرید تا قرارداد پرداخت مستقیم را برایتان غیرفعال کنند.
روش دوم: وارد اپلیکیشن بازار در گوشی‌های اندروید شده و مطابق تصویر، پس از ورود به «بازار من»، ابتدا «کیف پول» و سپس گزینه «پرداخت مستقیم» را انتخاب کنید. روی سه‌نقطه بالا سمت چپ کلیک و گزینه غیرفعال‌سازی پرداخت مستقیم را انتخاب کنید.
به این ترتیب، قرارداد شما لغو می‌شود.

لغو پرداخت مستقیم در دیوار

پرسش‌های متداول برای «پرداخت مستقیم والکس»

۲ حالت وجود دارد:
– اطلاعات کارت بانکی به‌درستی وارد نشده است؛ یک‌بار دیگر شماره کارت ۱۶ رقمی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت را برای اطمینان بررسی کنید.

– همچنین در حال حاضر، برای فعال‌سازی «پرداخت مستقیم» باید در یکی از بانک‌های ملت، تجارت، سامان، پست‌بانک، اقتصاد نوین، کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایران، سرمایه، دی، سینا و ایران زمین حساب و شماره کارت بانکی به نام خودتان داشته باشید.

پیمان با بانک مورد نظر، طرف قرارداد نیست و شما نمی‌توانید با داشتن حساب در این بانک، پرداخت مستقیم را در والکس فعال کنید؛ لطفا با کارت بانک دیگری دوباره تلاش کنید.

برای فعال‌سازی قرارداد پرداخت مستقیم باید شماره موبایل و کد ملی واردشده با اطلاعات حساب بانکی مطابقت داشته باشد؛ اطمینان حاصل کنید که شماره موبایل واردشده با شماره موبایل احرازشده در بانک و والکس یکسان باشد.

اگر پس از واریز مستقیم، با پیام «تراکنش موفق» در والکس مواجه شدید، پول از حساب بانکی‌تان کم شد اما کیف پول ریالی شما شارژ نشد، با پشتیبانی والکس به شماره تلفن 02191006555 ارتباط بگیرید.

اگر پس از واریز مستقیم، با پیام «تراکنش ناموفق» در والکس مواجه شدید، با پشتیبانی پیمان به شماره تلفن 02191691499 داخلی 1 ارتباط بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =