تجربههای جدید از محصولها، محصولها از ایدهها و ایدهها از رویاها متولد میشوند. جایی، تجربهها، لذتبخش میشوند که کلمات، جلو میآیند. دقیقا همان جایی که راحتی، امنیت و سرعت یک پرداخت که عموماً دردناک است، به تجربهای لذتبخش تبدیل میشود. چرا که در دنیای امروز بیش از هر چیز، به راحتی، امنیت و سرعت نیاز داریم، حتی اگر پرداختی باشد که برای هزینههایمان میدهیم؛ هرچند دلمان نخواهد.
پیمان با توجه به جایگاهی که در صنعت فینتک دارد، همیشه نیازمند اعتبار است و این اعتبار را در بیشتر مواقع، از جدیت، وام میگیرد. چرا که کاربر نهایی انتظار دارد، از خدمات پرداختی استفاده کند و بخشی از مدیریت مالیاش را به او بسپارد که در کار جدی است و با احترام با او برخورد میکند و در عین حال شفاف، دقیق و عمیق است.
از طرف دیگر، پیمان، راهکار پرداخت جدید، نوآورانه و با تکنولوژی پیچیده است که مخاطب آن بخش زیادی از جامعه را در بر میگیرد. پیمان باید، کاربر را به استفاده از خدماتش ترغیب کند و در او احساس نیاز ایجاد کند؛ پس لازم است برای ارتباطبرقرارکردن با مخاطب، ساده و صمیمی باشد.
ساختار و اجزای لوگو
لوگوی «پیمان» از ۲ بخش تشکیل شده است: تایپ و نماد
هیچ یک از بخشهای لوگـــو نباید بهصورت جداگانه استفاده شوند.
لوگو در جهت افقی، همیشه در اولویت استفاده قرار دارد؛ امـــا اگر فضای مناســـب و کافی بـــرای آن وجود نداشته باشد، استفاده از لوگوی عمودی مجاز است.
ساختار افقی و عمودی لوگو در تصاویر زیر قابل مشاهده است:
فضای ممنوعه لوگو
فضای پاک یا فضای ممنوعه تعریفشده برای لوگو با هدف بـــه حداکثررســـاندن قدرت بصری آن اســـت.
فضـــای خالی اطـــراف لوگـــو، مانع تداخل هـــر عنصر گرافیکـــی بـــا یکپارچگـــی و خلـــوص آن می شـــود.
دستورالعمل روبهرو، فضای ممنوعه لوگوی «پیمان» را نشـــان میدهد و هیچ عنصر بصری دیگری نباید در فضای ممنوعه قرار گیرد.
پالت رنگی
در طراحیهای «پیمان»، باید میزان اســـتفاده از رنگ آبی ۲ یا ۳ برابر رنگ نارنجی باشد. هنگام نوشتن محتوای متنی، باید از رنگ خاکستری تیره برای عنوانها و از رنگ خاکســـتری روشـــن برای متن بدنه استفاده کرد.
چگونه به «پرداخت، اینبار لذتبخش» رسیدیم؟
فرایند پرداخت آن هم از نوع آنلاین، به خودی خود، تجربه دردناکی است؛ از نوسانات اینترنت گرفته تا واردکردن اطلاعات کارت بانکی و کد امنیتی، انتظار برای دریافت رمز پویا، فراموشی پرداختهای دورهای و… . خدمات ارائهشده در پیمان به این شکل است که پرداخت تراکنشها، در بستری امن و با سرعت زیاد انجام میشود. همچنین این فرایند حداکثر با یک کلیک و یا حتی بدون کلیک کاربر و در نهایت راحتی انجام میشود. در ترکیب ویژگیهای امنیت، سرعت و راحتی، این نتیجه حاصل شد که پرداخت با پیمان، تجربهای لذتبخش است؛ پس، «پرداخت، اینبار لذتبخش» را بهعنوان شعار یا تگلاین برند پیمان انتخاب کردیم. تصویر، همنشینی لوگو با شعار و تناسب آنها را نشان میدهد:
دریافت لوگو و سند راهنمای هویت بصری پیمان
برای آشنایی بیشتر با برند پیمان، سند راهنمای هویت بصری (VIG) و همچنین لوگوی پیمان در ۲ حالت افقی و عمودی از طریق لینکهای زیر قابل دریافت است.